Hogy miért?

Az internet nagy és szabad, de sok helyen nem tudom kinyilvánítani a véleményem. Ha olvasok valamit, ami mellett nem tudok elmenni szó nélkül, de egy komment kevés lenne, akkor írok.

Címkék

Mindennapi problémák a 2-es metrón

2014.02.15. 13:30 | Alexander Safranek (törölt) | Szólj hozzá!

http://bkvfigyelo.blog.hu/2014/02/14/mindennapi_bajok_a_2-es_metron

Kedves Poszttoló!

Elégedetlenkedni, magas lóról fröcsögni marha egyszerű.
Én is nap mint nap használom a 2-es metrót, és különösebb problémám nincs vele. Néha 1-2 perccel később érkezik, de ez egy nagyvárosban simán kalkulálható. (Bizonyára ismerik a "teccett volna időben elindulni" frázist)

Talán abba nem nagyon gondol bele, hogy 40+ évvel ezelőtt még nem éltünk, így nem emlékezhetünk dolgokra. Jómagam biztosra veszem, hogy mikor 1970-ben átadták a metróvonal első szakaszát, szintén akadtak problémák. Kigondolni, hogy hogyan fog közlekedni a metró, hogyan fog rá reagálni a biztosító berendezés, gyerekjáték. Persze csak képletesen. (Esetleg volt olyan is, hogy a mit sem sejtő utasok közvetlen életveszélynek voltak kitéve - az előző rendszerben ez nem volt feltétlenül prioritás)
Hogy az egész hogyan fog működni a gyakorlatban, paraszt utasokkal, akik a már záródó ajtó ba ugranak. Emiatt akár 10-15 másodperccel is később indul el a szerelvény, a következő szerelvény még piros jelzést kap, emiatt állóra kell fékeznie a járművet. Ennek köszönhetően csak fél perccel később indul el, máris késés alakul ki. Ezekre nem lehet 100%ban felkészülni.
Bármelyik autógyártót elég megnézni, hogy mennyi töréstesztet, vagy futáspróbát tesz egy-egy új jármű kiadása előtt. Tény, hogy a számítástechnika nagyban segít, de a való életet nem lehet teljesen beprogramozni.
A forgalomszervezés, tervezés - mint mindenki tudja - nem egy olyan szakma, amit 8 általános végzettséggel lehet gyakorolni.

Nem tudom, a kedves poszttoló hány alkalommal volt külföldön, és hány alkalommal használta más nagyvárosok földalatti közlekedését. Nekem pár alkalommal volt szerencsém, és nem mondhatnám, hogy csak nálunk ennyire problémás a helyzet. Talán nem is problémás, normális, csak egyeseknek túl magas igényei vannak, és soha nem hibáztak még.
Londonban például szintén ezer éves szerelvények futnak. Ott, ha az ember nem figyel, egyes helyeken a fejét simán összecsukja a metróajtó. A jegy/bérlet drága, de legalább távolság függő, zónás. Van, hogy bedöglik a biztosító berendezés, és a szerelvények, szinte a teljes vonalon 5-10-20 percet is várakoznak, szerencsétlen utas pedig keres más, föld feletti közlekedést. Mindez, 2011-ben. Ja, és ha nem említettem volna Londonban, a világ egyik legnagyobb metropoliszában.
Említhetném még a híres japán közlekedést is. Ott este 10kor is előfordul, hogy csúcsidő van. Tele vannak a buszok, a metrók, és ott a hering zsúfoltság teljesen más, mint nálunk. Ott az ember tényleg nem tud mozdulni. Ott is van késés a vonatoknál, 5-10 perc simán belefér, nem egyszer láttam.

Egyébként számomra is furcsa, például a kerékkopásnak tulajdonított kopogás.
Értem én, hogy befékez a kerék, csúszik, kopik. Kötelező próba, meg kell csinálni. De miért van az, hogy a régi orosz szerelvényeken én ezt nagyon nem tapasztaltam. Lehet, hogy az új kerekek puhábbak? A fékerő elosztás nem megfelelő? Na mindegy, nem fog egyhamar kiderülni...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása